Elon Musk a susținut în mai multe rânduri că misiunea Tesla este aceea de a transforma vehiculele electrice într-o soluție viabilă împotriva încălzirii globale și a poluării aerului. Strategia omului de afaceri sud-african este una complexă, nu puțini fiind cei care recunosc că nu înțeleg deciziile CEO-ului Tesla.
Spre exemplu, toată lumea s-a întrebat care este motivul pentru care Elon Musk a decis să scadă atât de mult prețurile mașinilor Tesla. Mulți sunt de părere că reducerile de preț vor împiedica constructorul american să își mai păstreze titulatura de producător de automobile de lux.
Într-adevăr, nu are niciun rost să scazi prețurile când nu poți construi suficiente vehicule pentru a satisface cererea, deoarece acest lucru nu ar face decât să îngreuneze eforturile de cercetare și dezvoltare pentru produsele viitoare. Dar, odată ce producția a ajuns la nivelul cererii, Tesla a fost mai mult decât dispusă să scda prețurile modelelor sale.
Sigur, toate aceste reduceri au scăzut profiturile Tesla, însă nu atât de mult pe cât credeau unii specialiști de pe piața auto. Astfel, Tesla încă face mult profit într-o afacere pe care majoritatea producătorilor auto o consideră o groapă de aruncat bani. Cea mai bună dovadă în acest sens ne-o dau chiar producătorii rivali, precum sunt Ford sau General Motors. Deși în trecut au promis că vor depăși Tesla, cei doi constructori și-au reconsiderat opțiunile în cele din urmă.
Ford încearcă acum să semene mai mult cu Tesla, a adoptat standardul de încărcare NACS și chiar a bătut palma cu Tesla pentru a folosi rețeaua Supercharger. Nici cei de la GM nu sunt prea departe, CEO-ul Mary Bara recunoscând recent avansul Tesla în ceea ce privește tehnologia EV și profitabilitatea. Bara a mai declarat că nu consideră că vehiculele electrice din categoria de preț cuprinsă între 30.000 și 40.000 de dolari sunt profitabile până la sfârșitul deceniului. O declarație destul de controversată, în special dacă ne gândim că GM pregătește cel puțin un model în acest segment de piață, și anume Chevrolet Equinox EV.
Elon Musk a răspuns cu o oarecare generozitate la un tweet care descris dificultățile prin care trece General Motors, CEO-ul Tesla reamintind că este gata să ofere licență altor constructori pentru mai multe tehnologii Tesla.
Potrivit AutoEvolution, el a mai spus că Tesla „aspiră să fie cât mai utilă altor companii auto”, inclusiv să le permită să folosească rețeaua Supercharger. Musk a mai subliniat cu această ocazie că ar fi fericit să licențieze Autopilot/FSD sau alte tehnologii Tesla. Făcând asta, Elon Musk spune că își dorește să convingă și alți constructori auto să îmbrățișeze mai rapid electrificarea.